دسته بندی مطالب

آخرین آثار منتشرشده از ابوالفضل طاهرخانی

نیمه پنهان زندگی نامه داستانی شهید غلامرضا رهبر

 

 

ابوالفضل طاهرخانی که حدود ده اثر در زمینه داستانی و زندگی نامه داستانی تالیف کرده است در مورد این خبرنگار شهید اظهار داشت: غلامرضا رهبر خبرنگار دوران دفاع مقدس، در طول دوران جنگ تحمیلی در حرفه خبرنگاری اعم از گزارشگری و گویندگی رادیو و تلویزیون در مناطق مختلف جنگی حضور فعال و چشمگیری داشته است.

وی پس از مدتی به عنوان نماینده صدا و سیما در قرارگاه کربلا و خاتم الانبیا علاوه بر حضوری فعال در حرفه خبرنگاری در مناظق جنگی، در هماهنگی و پوشش خبری مناطق عملیاتی نیز نقش موثری داشت.

بیشتر مطالب روایی این کتاب بر اساس خاطرات مستند همسرشهید نوشته شده است و بخشی نیز بر اساس خاطرات مادر و برادر و همرزمان شهید در قالب روایت همسر شهید تدوین گردیده که این تکنیک علاوه بر اینکه باعث وحدت بخشی روایت و پیرنگ شده، توانسته است بخش مهمی از مستندات زندگی این خبرنگار شهید را در این قالب روایی نشان دهد تا خواننده با ابعاد بیشتری از زندگی او آشنا شود.

شهید غلامرضا رهبر در طول دوران دفاع مقدس به عنوان یک خبرنگار فعال که در حرفه خود مهارت داشت توانست در مناطق زیادی از جمله عملیات کربلای ۴ و ۵ اسکله الامیه، بیت المقدس، آزادی سوسنگرد، والفجر هشت، شکست حصر آبادان، مناطق عملیاتی غرب و سایر مناطق حضوری فعال داشته باشد.

 

آبا زندگی نامه مادر شهیدان دباغ زاده

 

 

زندگی شهیدان دباغ زاده به روایت مادر در کتاب «آبا» از مجموعه مادران توسط انتشارات روایت فتح منتشر شد.
به گزارش حلقه وصل، کتاب «مادران۸؛ زندگی شهیدان دباغ زاده به روایت مادر» از سوی انتشارات روایت فتح منتشر شد.

هشتمین شماره از مجموعه «مادران» انتشارات روایت فتح با نام «آبا» به روایت زندگی شهیدان دباغ زاده از زبان مادر شهیدان می پردازد.

این کتاب، روایت زندگی مادر شهیدان مجید، رضا و حبیب دباغ زاده است که در قالب روایی-مستند توسط ابوالفضل طاهرخانی نوشته شده است.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «بعد از مراسم هفت مجید، توی خانه نشسته بودم که تلفن زنگ خورد. گوشی را که برداشتم، خانمی خودش را معرفی کرد. فهمیدم مادر دختری است که برای مجید به خواستگاری­اش رفته بودم. بعد از سلام و احوال­پرسی گفت «غرض از مزاحمت، می­خواستم به­تون بگم دخترم پسر شما رو پسندیده. می­شه یه روز با پسرتون تشریف بیارین تا دختر و پسر همدیگه رو ببینن؟» تا این حرف را شنیدم دلم برای مجیدم کباب شد. نگاهی به عکس روی طاقچه کردم. مجید داشت به من لبخند می­زد. گفتم «والله چی بگم خانوم؟ پسر من یه هفته‌­ای می­شه که شهید شده. ان­شاءالله دختر شما هم خوشبخت بشه.»

بیست و سومین جلد از کتاب نیمه پنهان ماه انتشارات روایت فتح به سرگذشت شهید غلامرضا رهبر می‌پردازد.
دیدار با «شهید غلامرضا رهبر» در بیست و سومین نیمه پنهان ماه
به گزارش حلقه وصل، بیست و سومین جلد از کتاب نیمه پنهان ماه انتشارات روایت فتح به سرگذشت شهید غلامرضا رهبر می‌پردازد که در ۷۲ صفحه بر اساس خاطرات همسرش «فریبا انصاری» منتشر شد.

غلامرضا رهبر، خبرنگار دوران دفاع مقدس بود و در طول جنگ تحمیلی در حوزه‌های گزارشگری، گویندگی رادیو و تلویزیون در مناطق مختلف جنگی فعالیت داشت. ابوالفضل طاهرخانی که پیش از این ۱۰ اثر در زمینه داستانی و زندگی‌نامه داستانی تالیف کرده، خاطرات و روایات این شهید را که از سوی محققان موسسه انتشارتی روایت فتح در قالب مصاحبه گردآوری شده بود، در مدت چهار ماه نوشت.

در پشت جلد این کتاب می‌خوانیم: «شب قبل کوله پشتی‌اش را شسته بودم. صبح که می‌خواست برود ماموریت، رفتم کوله‌پشتی را آوردم. وسایلی که همیشه همراهش می‌برد، گذاشتم توی کوله‌پشتی. یک دفترچه یادداشت، یک خودکار. یک چفیه سفید رنگ، شیشه عطر، گل محمدی، تسبیح، مهر و قرآن با چند برگ کاغذ یادداشت. از اتاق که بیرون می‌رفت، طبق معمول به ظاهر لبخند می‌زدم، اما با رفتنش در دلم چیزی را چنگ می‌زدند. فاطمه خوابیده بود. ایستاد بالای سرش. بدون صدا برایش شکلک درآورد و بعد به آرامی زانو زد و صورتش را بوسید. طوری که بیدار نشود. دلش نمی‌آمد بیدارش کند. اما دلم می‌خواست بیدار می‌شد، گریه می‌کرد. به کمکم می‌آمد و نمی‌گذاشتیم از در اتاق بیرون برود. اما این‌ها همه در خیالم بود. در عالم واقع به من نزدیک شد و سر شوخی را باز کرد. می‌دانستم عمدا شوخی می‌کند که دلم را به دست بیاورد ولی خودش بهتر می‌دانست. دل من با این شوخی‌ها به دست نمی آمد…»

نیمه پنهان ماه مجموعه کتاب‌هایی است که خاطرات شهیدان را از زبان همسرانشان بازگو می‌کند.

فراخوان بیست و دومین دورۀ جشنواره قلم زرین

۲ اسفند ۱۴۰۲
  فراخوان بیست و دومین دوره جشنواره قلم زرین انجمن قلم ایران خرسند است آغاز به کار بیست و دومین دوره جشنواره قلم زرین...

دبیر جشنواره “قلم زرین” معرفی شد

۹ بهمن ۱۴۰۲
  دبیر بیست و دومین دورۀ جشنواره قلم زرین معرفی شد. با تصویب هیأت مدیره انجمن قلم ایران ، «جواد کامور بخشایش» دبیر بیست...

بیانیه انجمن قلم ایران در محکومیت حادثه تروریستی کرمان

۱۷ دی ۱۴۰۲
————– 🔻 بیانیه انجمن قلم ایران در محکومیت حادثه تروریستی کرمان ————- به نام منتقم خون شهیدان «جنایتکاران سنگدل از هم اکنون آماج قطعی...

فراخوان سومین جشنواره ادبی فلسطین

۸ آذر ۱۴۰۲
  بسم الله الرحمن الرحیم —————- فراخوان سومین جشنواره ادبی فلسطین —————- مقام معظم رهبری: ما یقین داریم با ادامۀ مبارزات مردم مسلمان فلسطین...

بیانیه انجمن قلم ایران در حمایت از عملیات «طوفان الاقصی»

۱۷ مهر ۱۴۰۲
  بسم الله قاصم الجبارین «ما یقین داریم با ادامه‌ی مبارزات مردم مسلمان فلسطین و حمایت جهان اسلام، فلسطین به فضل الهی آزاد می‌شود...

جلسه مجمع عمومی سالیانه ۱۴۰۲

۱۳ مهر ۱۴۰۲
باسلام؛ به اطلاع می‌رساند: مجمع عمومی عادی(سالیانه) انجمن قلم ایران روز یکشنبه مورخ  ۲۳/۰۷/۱۴۰۲  از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در محل سالن انجمن قلم...

اسامی برگزیدگان بیست و یکمین جایزه قلم زرین معرفی شدند

۲۰ تیر ۱۴۰۲
  اسامی برگزیدگان و شایسته تقدیر بیست و یکمین جایزه قلم زرین معرفی شدند: بخش نقد و پژوهش ادبی: شایسته تقدیر: گونه شناسی نثر...

بیانیه دبیر بیست یکمین جشنواره قلم زرین

۲۰ تیر ۱۴۰۲
  «به نام خداوند لوح و قلم» ن و القلم و مایسطرون سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند سوره مبارک قلم آیه نخست بیانیه...