دسته بندی مطالب

آخرین وضعیت «فیروز زنوزی جلالی» بدون تغییر

۲۸ فروردین ۱۳۹۶ اطلاعیه ها

زنوزیروند درمانی فیروز زنوزی جلالی از نویسندگان پیشکسوت کشورمان در بیمارستان مسیح دانشوری در حال انجام است و وضعیت او بدون تغییر بوده است.
به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، فیروز زنوزی جلالی نویسنده برگزیده جایزه جلال در حال حاضر در بیمارستان مسیح دانشوری بستری است و وضعیت ثابتی ندارد.
فرزند این نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس پیرامون آخرین تغییرات پدرش اظهار داشت: شرایط عمومی پدر خوب نیست.
وی در ادامه با بیان اینکه وضعیت ریه همانند گذشته است ابراز داشت: به دلیل تزریق مسکن‌های قوی برای التیام درد، وضعیت بدون تغییر است.
وی همچنین پیرامون زمان ترخیص پدر با توجه به وضعیت بدون تغییر تصریح کرد: فعلا پدرم در بیمارستان تحت درمان خواهد بود و پزشکان اجازه ترخیص نمی‌دهند.
فیروز زنوزی جلالی در سال ۱۳۸۷ جایزه ادبی جلال آل‌احمد را برای رمان «قاعده بازی» دریافت کرد. وی همچنین برنده جایزه قلم زرین شده است.
از این نویسنده آثاری چون «باران بر زمین سوخته(مجموعه نقد آثار احمد محمود)»، «سال‌های سرد»، «خاک و خاکستر»، «روزی که خورشید سوخت»، «اسکاد روی ماز ۵۴۳»، «مردی با کفش‌های قهوه‌ای»، «سیاه بمبک»، «مجموعه داستان اولی‌ها (گردآوری)»، «مخلوق»، «شور و شیرین» منتشر شده است.
«برج ۱۱۰» عنوان اثری است که در قالب رمان نوشته شده و در حال حاضر در انتظار چاپ است. این اثر به صورت تخیلی و با استفاده از ابزارهای فلسفی و روانشناختی نوشته شده که در آن نمادپردازی‌هایی هم صورت گرفته است. به عنوان نمونه «۱۱۰» عدد ابجدی است که نام حضرت علی(ع) را به یاد می‌آورد.
زنوزی جلالی متولد سال ۱۳۲۹ در خرم آباد است. وی تا پایان تحصیلات ابتدایی در بروجرد بود و سپس به تهران آمد و تحصیلات دانشگاهی خود را در رشته‌های نظامی گذرانده و ناخدا یکم کمیسر دریایی است. او به‌عنوان کارشناس با بخش داستان بنیاد جنگ‌زدگان، کتاب سال بنیاد شهید، بخش قصه و رمان حوزه هنری و بخش انتخاب آثار برتر معلمان همکاری داشته و علاوه بر ساخت فیلمهای مستند به فیلم‌نامه و نمایش‌نامه‌نویسی و تدریس و نقد نیز می‌پردازد.
کتاب مردی با کفش‌های قهوه‌ای او جزء آثار برتر ۲۰ ساله انقلاب شناخته شده و کتاب مخلوق او نیز برنده دیپلم افتخار از طرف بنیاد شهید شده است.
خبرگزاری فارس برای این نویسنده آرزوی سلامتی دارد.

فراخوان بیست و دومین دورۀ جشنواره قلم زرین

۲ اسفند ۱۴۰۲
  فراخوان بیست و دومین دوره جشنواره قلم زرین انجمن قلم ایران خرسند است آغاز به کار بیست و دومین دوره جشنواره قلم زرین...

دبیر جشنواره “قلم زرین” معرفی شد

۹ بهمن ۱۴۰۲
  دبیر بیست و دومین دورۀ جشنواره قلم زرین معرفی شد. با تصویب هیأت مدیره انجمن قلم ایران ، «جواد کامور بخشایش» دبیر بیست...

بیانیه انجمن قلم ایران در محکومیت حادثه تروریستی کرمان

۱۷ دی ۱۴۰۲
————– 🔻 بیانیه انجمن قلم ایران در محکومیت حادثه تروریستی کرمان ————- به نام منتقم خون شهیدان «جنایتکاران سنگدل از هم اکنون آماج قطعی...

فراخوان سومین جشنواره ادبی فلسطین

۸ آذر ۱۴۰۲
  بسم الله الرحمن الرحیم —————- فراخوان سومین جشنواره ادبی فلسطین —————- مقام معظم رهبری: ما یقین داریم با ادامۀ مبارزات مردم مسلمان فلسطین...

بیانیه انجمن قلم ایران در حمایت از عملیات «طوفان الاقصی»

۱۷ مهر ۱۴۰۲
  بسم الله قاصم الجبارین «ما یقین داریم با ادامه‌ی مبارزات مردم مسلمان فلسطین و حمایت جهان اسلام، فلسطین به فضل الهی آزاد می‌شود...

جلسه مجمع عمومی سالیانه ۱۴۰۲

۱۳ مهر ۱۴۰۲
باسلام؛ به اطلاع می‌رساند: مجمع عمومی عادی(سالیانه) انجمن قلم ایران روز یکشنبه مورخ  ۲۳/۰۷/۱۴۰۲  از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در محل سالن انجمن قلم...

اسامی برگزیدگان بیست و یکمین جایزه قلم زرین معرفی شدند

۲۰ تیر ۱۴۰۲
  اسامی برگزیدگان و شایسته تقدیر بیست و یکمین جایزه قلم زرین معرفی شدند: بخش نقد و پژوهش ادبی: شایسته تقدیر: گونه شناسی نثر...

بیانیه دبیر بیست یکمین جشنواره قلم زرین

۲۰ تیر ۱۴۰۲
  «به نام خداوند لوح و قلم» ن و القلم و مایسطرون سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند سوره مبارک قلم آیه نخست بیانیه...