دسته بندی مطالب

آغاز نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار «قرآن معنای زندگی» از ۲۱ اردیبهشت

۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ اخبار

نشست خبری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

آغاز نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار قرآن معنای زندگی از ۲۱ اردیبهشتبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،آیین رونمایی از پوستر و نشست خبری بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور عبدالهادی فقهی زاده معاون قرآن وعترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس نمایشگاه روز دوشنبه ۱۶ اردیبهشت برگزار شد.

فقهی زاده گفت: چند روزی است که نمایشگاه کتاب به اتمام رسیده است و عزیزان در حال جمع آوری غرفه های نمایشگاه کتاب هستند و کار اجرایی بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را آغاز کرده ایم.

وی عنوان کرد: نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با شعار قرآن معنای زندگی فعالیت خود را از ۲۱ اردیبهشت آغاز می کندو به مدت دو هفته تا شب ۱۹ ماه مبارک رمضان کار خود را ادامه می دهد.

فقیهی افزود: این شعار را به خاطر اینکه قرآن حامل پیام های مهمی است انتخاب کردیم چراکه ما قرآن را کتاب حیات و زندگی می دانیم .

وی ادامه داد: تلاش مدیران در بخش کمیته ها و ستاد نمایشگاه این است تحول گرایی را به مرحله پیشرفته تر ادامه بدهیم و هیچ برنامه ای بدون بررسی اجرا نمی شود چراکه شورای طرح و برنامه بیشتر جزییات نمایشگاه را بررسی کرده اند.

فقهی زاده پیرامون افتتاحیه نمایشگاه قرآن کریم گفت: افتتاحیه نمایشگاه بین المللی قرآن کریم شنبه ۲۱ اردیبهشت با حضور صالحی وزیر ارشاد ساعت ۱۶:۳۰ در مصلی امام خمینی برگزار خواهد شد.

معاون قرآن و عترت بیان کرد: طراحی و اجرای نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را حدود سه ماه است آغاز کرده ایم و کمیته‌های مختلف شکل گرفته اند.

وی افزود: شاهد تشکیل شورای برنامه و بودجه بودیم که بیش از ۱۳۰ ساعت به صورت فشرده به کار طراحی و برنامه ریزی پرداختند.

فقهی زاده عنوان کرد:در شرایط اقتصادی کشور تلاش برای گسترش کیفی در مقابل گسترش کمی بوده است و اندکی از کمیت کاسته ایم تا کیفیت را در بخش‌های مختلف نمایشگاه قرآن کریم افزایش دهیم.

فقهی زاده تصریح کرد:بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را نسبت به سال های قبل ملی تر برگزار خواهیم کرد و سال گذشته موفق به احیا بخش بین المللی نمایشگاه قرآن کریم بودیم و امسال در این بخش شاهد گسترش کمی وکیفی فعالیت ها در بخش بین الملل خواهیم بود .

وی افزود: امسال از هشت کشور میزبان اساتید برجسته قرآنی خواهیم بود و همچنین از ۱۰کشورهای جهان اسلام مهمانان مهم و رسمی داریم.برای نخستین بار از وزیر امور دینی کشور پاکستان دعوت کرده ایم تا به عنوان مهمان ویژه حضور داشته باشند.

معاون قرآن و عترت پیرامون پرداختن به بیانیه گام دوم انقلاب در نمایشگاه قرآن اظهار کرد: گام دوم انقلاب در ۲۲ بهمن سال گذشته از طرف مقام معظم رهبری انقلاب ابلاغ شد و شور و نشاط را در میان معتقدان به آرمان های انقلاب اسلامی ایجاد کرد.از نظرمن این بیانیه ،بیان مهمترین فرصت ها برای جمهوری اسلامی بود همچنین بیان چالش ها و آسیب های در جامعه است.

فقهی زاده تاکید کرد:رهبر انقلاب به نقاط ضعفی اشاره کردند که همه انقلاب ها را دچار چالش می کند و هشدار دادند در این چالش ها گرفتار نشویم .مقام معظم رهبری نسل جدید برآمده از انقلاب اسلامی را در این نگاه صحیح برخوردار از توانمندی هایی دیدند که شایستگی استمرار راه انقلاب را در دهه های آینده دارد.توصیه هایی داشتند تا این توانایی ها به ظهور برسد و توان مقابله با چالش ها را داشته باشند.

معاون قرآن و عترت بیان کرد: در جلسات شورای برنامه و بودجه با همین نگاه نگریستیم وبه دنبال این بودیم که در دو طرح جداگانه هم مبانی قرآنی بیانیه گام دوم را عرضه کنیم و هم مبانی روایی را در نمایشگاه قرآن کریم داشته باشیم.

فراخوان بیست و دومین دورۀ جشنواره قلم زرین

۲ اسفند ۱۴۰۲
  فراخوان بیست و دومین دوره جشنواره قلم زرین انجمن قلم ایران خرسند است آغاز به کار بیست و دومین دوره جشنواره قلم زرین...

دبیر جشنواره “قلم زرین” معرفی شد

۹ بهمن ۱۴۰۲
  دبیر بیست و دومین دورۀ جشنواره قلم زرین معرفی شد. با تصویب هیأت مدیره انجمن قلم ایران ، «جواد کامور بخشایش» دبیر بیست...

بیانیه انجمن قلم ایران در محکومیت حادثه تروریستی کرمان

۱۷ دی ۱۴۰۲
————– 🔻 بیانیه انجمن قلم ایران در محکومیت حادثه تروریستی کرمان ————- به نام منتقم خون شهیدان «جنایتکاران سنگدل از هم اکنون آماج قطعی...

فراخوان سومین جشنواره ادبی فلسطین

۸ آذر ۱۴۰۲
  بسم الله الرحمن الرحیم —————- فراخوان سومین جشنواره ادبی فلسطین —————- مقام معظم رهبری: ما یقین داریم با ادامۀ مبارزات مردم مسلمان فلسطین...

بیانیه انجمن قلم ایران در حمایت از عملیات «طوفان الاقصی»

۱۷ مهر ۱۴۰۲
  بسم الله قاصم الجبارین «ما یقین داریم با ادامه‌ی مبارزات مردم مسلمان فلسطین و حمایت جهان اسلام، فلسطین به فضل الهی آزاد می‌شود...

جلسه مجمع عمومی سالیانه ۱۴۰۲

۱۳ مهر ۱۴۰۲
باسلام؛ به اطلاع می‌رساند: مجمع عمومی عادی(سالیانه) انجمن قلم ایران روز یکشنبه مورخ  ۲۳/۰۷/۱۴۰۲  از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در محل سالن انجمن قلم...

اسامی برگزیدگان بیست و یکمین جایزه قلم زرین معرفی شدند

۲۰ تیر ۱۴۰۲
  اسامی برگزیدگان و شایسته تقدیر بیست و یکمین جایزه قلم زرین معرفی شدند: بخش نقد و پژوهش ادبی: شایسته تقدیر: گونه شناسی نثر...

بیانیه دبیر بیست یکمین جشنواره قلم زرین

۲۰ تیر ۱۴۰۲
  «به نام خداوند لوح و قلم» ن و القلم و مایسطرون سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند سوره مبارک قلم آیه نخست بیانیه...