دسته بندی مطالب

مومنی‌: فرهنگ «انتظار» از عوامل پیروزی انقلاب است / رحیمیان: سبک زندگی و هنر ما ذیل موضوع «انتظار» می‌گنجد.

۱۶ بهمن ۱۳۹۵ اطلاعیه ها

مومنیرئیس و مسئولان حوزه هنری در دیدار با تولیت مسجد مقدس جمکران درباره همکاری‌های دوجانبه در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری با موضوع فرهنگ مهدوی و انتظار به گفت‌وگو نشستند.
به گزارش خبرگزاری فارس، در نشست مدیران حوزه هنری با حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران که روز گذشته سه شنبه ۱۲ بهمن ماه در محل مسجد جمکران برگزار شد، اظهار کرد: به عنوان خدمتگزاران کوچک فرهنگ و هنر کشور باید ارتباطمان را با مسجد مقدس جمکران و به‌ویژه حضرت حجت(عج) و فرهنگ انتظار بیشتر کنیم. «انتظار» بدون شک یکی از مولفه‌های فرهنگ بزرگ تشییع است. انتظار در فرهنگ تشیع یک عنصر و نکته‌ پیش‌برنده است که در هر شرایطی انسان معتقد به انتظار را امیدوار نگاه می‌دارد و باعث تحرک او می‌شود.
وی ادامه داد: خوشبختانه در زندگی مستندات بسیاری برای وجود آن حضرت و اینکه امام را، حی و حاضر در زندگیمان می‌بینیم وجود دارد و این یکی از امتیازات فرهنگ مردم کشورمان است.
رئیس حوزه هنری در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی تاکید کرد: از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی می‌توان به فرهنگ «انتظار» اشاره کرد؛ از عوامل تثبیت نظام جمهوری اسلامی نیز، اعتقاد به انتظار و حضور حضرت حجت (عج) بود؛ رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی که در راس آن ایجاد تمدن بزرگ نوین اسلامی است حتما با انتظار و فرهنگ انتظار و اینکه ما زمینه‌ساز ظهور آن بزرگ باشیم، شدنی‌ است.
وی همچنین تصریح کرد: به عنوان حوزه هنری، دو وظیفه بزرگ نسبت به انتظار و حضرت حجت (عج) داریم. نخست تبیین فرهنگ انتظار در جامعه است؛ تبیین صحیح این فرهنگ و زدودن نادرستی‌ها و تلقی‌های غلط از این فرهنگ پیشرو و مسئله‌ دیگر ترسیم الگوی متناسب با جامعه‌ مد نظر حضرت حجت (عج) است؛ الگویی که می‌تواند زمینه‌ساز ظهور آن حضرت باشد. اگر به این ها بپردازیم، انگیزه‌های مردم برای حرکت و مجاهدت در این مسیر تقویت خواهد شد.
مومنی شریف در پایان گفت: این دو وظیفه‌ای‌ است که از قدیم در برنامه‌های حوزه هنری متجلی بوده و باید بیشتر باشد و ان شاء الله تا دو سال آینده که چهلمین سالگرد پیروز انقلاب اسلامی را خواهیم داشت باید این موضوع در کارنامه ما مشهود باشد.
حوزه هنری در دوران ریاست مومنی‌شریف در مسیر درست قرار گرفت
حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران، نیز در سخنانی ضمن تبریک فرارسیدن دهه فجر و سالروز بازگشت پیروزمندانه حضرت امام به ایران اسلامی، اظهار کرد: خانه خدا در حقیقت خانه مردم است و اگر مسجد جمکران خانه خداست و منسوب به حضرت ولی عصر (عج) پس متعلق به یکایک ولایتمداران و انسان‌های مومن است و ما دراینجا خادمان این مردم هستیم.
وی ادامه داد: از تلاش‌های ارزشمند حوزه هنری به ویژه در دوران ریاست برادر عزیزمان، آقای مومنی شریف این بود که حوزه هنری در این دوران در مسیر درست خودش قرار گرفت. در تقابل با تهاجم فرهنگی و شرایط بسیار خطیری که امروز با آن مواجه هستیم، یکی از خاکریزها و سنگرهای سرنوشت‌ساز حوزه هنری است.
رحیمیان تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در رابطه با عملکرد مسجد جمکران به کار پژوهشی و هنری تاکید کرده‌اند و در همین راستا مرکز پژوهش و مرکز آفرینش فرهنگی و هنری مسجد شکل گرفت؛ که ان‌شاءالله با همکاری حوزه هنری بتوانیم گام موثری را در جهت انجام این رهنمود مقام ولایت برداریم. در همین زمینه، امیدواریم پیشنهادی که دوستان در ارتباط با جشنواره فیلم‌های کوتاه ۳۱۳ ثانیه ای ارائه دادند، گام موثری برای رسیدن به اهداف مدنظرمان باشد.
تولیت مسجد مقدس جمکران با تاکید بر اینکه مدیریت ما، باید مدیریت در راستای انتظار و تبیین ظهور باشد، عنوان کرد: سبک زندگی و هنر ما و همه عرصه‌هایی که در جامعه وجود دارد، در ذیل موضوع «انتظار» آن حضرت می‌گنجد. در سایه‌ تبیین انتظار می‌توانیم سبک زندگی منتظر و جامعه منتظر را تبیین کنیم. بی شک مهم ترین عمل برای نزدیک کردن و تقریب ظهور، ساختن و پرداختن جامعه‌ای است که منطبق با منتظران و زمان ظهور باشد.
در این نشست مشترک درباره همکاری‌های دوجانبه در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری با موضوع فرهنگ مهدوی و انتظار بحث و گفت‌وگو شد.
حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ محمدحسن رحیمیان، تولیت مسجد مقدس جمکران، پیشنهاد همکاری دو مجموعه حوزه هنری و مسجد مقدس جمکران را برای برگزاری جشنواره فیلم‌ با موضوع انتظار مطرح کرد. محسن مومنی شریف نیز برای پیگیری و تسریع همکاری‌های دو جانبه مجدالدین معلمی رئیس حوزه هنری استان قم و حامد رهنما مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری سپهر سوره هنر را به عنوان نماینده معرفی کرد.

فراخوان بیست و دومین دورۀ جشنواره قلم زرین

۲ اسفند ۱۴۰۲
  فراخوان بیست و دومین دوره جشنواره قلم زرین انجمن قلم ایران خرسند است آغاز به کار بیست و دومین دوره جشنواره قلم زرین...

دبیر جشنواره “قلم زرین” معرفی شد

۹ بهمن ۱۴۰۲
  دبیر بیست و دومین دورۀ جشنواره قلم زرین معرفی شد. با تصویب هیأت مدیره انجمن قلم ایران ، «جواد کامور بخشایش» دبیر بیست...

بیانیه انجمن قلم ایران در محکومیت حادثه تروریستی کرمان

۱۷ دی ۱۴۰۲
————– 🔻 بیانیه انجمن قلم ایران در محکومیت حادثه تروریستی کرمان ————- به نام منتقم خون شهیدان «جنایتکاران سنگدل از هم اکنون آماج قطعی...

فراخوان سومین جشنواره ادبی فلسطین

۸ آذر ۱۴۰۲
  بسم الله الرحمن الرحیم —————- فراخوان سومین جشنواره ادبی فلسطین —————- مقام معظم رهبری: ما یقین داریم با ادامۀ مبارزات مردم مسلمان فلسطین...

بیانیه انجمن قلم ایران در حمایت از عملیات «طوفان الاقصی»

۱۷ مهر ۱۴۰۲
  بسم الله قاصم الجبارین «ما یقین داریم با ادامه‌ی مبارزات مردم مسلمان فلسطین و حمایت جهان اسلام، فلسطین به فضل الهی آزاد می‌شود...

جلسه مجمع عمومی سالیانه ۱۴۰۲

۱۳ مهر ۱۴۰۲
باسلام؛ به اطلاع می‌رساند: مجمع عمومی عادی(سالیانه) انجمن قلم ایران روز یکشنبه مورخ  ۲۳/۰۷/۱۴۰۲  از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در محل سالن انجمن قلم...

اسامی برگزیدگان بیست و یکمین جایزه قلم زرین معرفی شدند

۲۰ تیر ۱۴۰۲
  اسامی برگزیدگان و شایسته تقدیر بیست و یکمین جایزه قلم زرین معرفی شدند: بخش نقد و پژوهش ادبی: شایسته تقدیر: گونه شناسی نثر...

بیانیه دبیر بیست یکمین جشنواره قلم زرین

۲۰ تیر ۱۴۰۲
  «به نام خداوند لوح و قلم» ن و القلم و مایسطرون سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند سوره مبارک قلم آیه نخست بیانیه...