دسته بندی مطالب

نویسندگی و داستان نویسی

۲۸ مهر ۱۴۰۰ اخبار

نویسندگی و داستان نویسی

حتما تا به حال خاطرات و تجربه هایی را در زندگی خود، اقوام و یا آشنایان خود داشتید و یا دیده‌اید که دل‌تان خواسته آن‌ها را بصورت داستان بنویسید. اما نوشتن داریم تا نوشتن! احتمالا ممکن است در ذهن‌تان بصورت خیالی نوشته باشید اما همین‌که قلم به دست گرفته اید، متوجه شدید که نمی‌توانید. از کجا شروع کنم؟ از نگاه خودم بویسم؟ چطور باشه که برای همه خواننده ها، متن من جذاب باشه؟ و سوالاتی از این دست. بله داشتن استعداد و برخورداری از ذهن خلاق، موهبت الهی است؛ اما حقیقت این است که بدون داشتن اطلاعِ کامل از اصول، شرایط و لوازم نویسندگی، هیچ فرد با ذوق و استعدادی نویسنده نخواهد شد. نویسنده «بودن» معنا ندارد، هیچ‌کس از بدو تولد نویسنده نیست و برای نویسنده «شدن» باید با آموزش نویسندگی و تمرین تربیت شد. آموزش هایی کامل با اساتیدی ممتاز و درجه یک.

دوره آموزش نویسندگی با رویکرد داستان نویسی برای چه کسانی مفید است؟!
به طور کلی نویسنده کسی است که به نوشتن بپردازد و متنی را تولید کند. کار اصلی نویسنده ها رساندن پیام با استفاده از روش های موثر و با بهترین کیفیت به گیرنده است. البته برخلاف تفکر بسیاری از افراد نباید نویسنده را با نویسنده نهفته یا روای داستان اشتباه گرفت .نویسنده نهفته یک داستان، نویسنده واقعی آن نیست،در واقع کسی ست که هنگام خواندن داستان در ذهن مخاطب شکل میگیرد. و نویسنده یک داستان شخصی واقعی است که با خلاقیت و استفاده از اصول داستان نویسی، متن داستان را خلق میکند.

پیش نیاز های شرکت در دوره نویسندگی
با توجه به اینکه در این دوره از نکات ابتدایی نویسندگی تا اصول داستان نویسی تدریس می شود، به نظر ما اگر به دنبال ورود به دنیای نوشتن و مباحث مربوط به آن هستید، و علاقه و انگیزه کافی برای داستان نویسی را دارید و قصد دارید ایده های ذهنی خود را با استفاده از روش های اصولی به یک داستان خوب و جذاب برای مخاطب تبدیل کنید، پش نیاز شرکت در دوره نویسندگی را دارا هستید.

پس از اتمام دوره نویسندگی چه چیزهایی یاد میگیریم ؟!
طرح درس این دوره به تفصیل در صفحه موجود است اما به صورت خلاصه شما در ابتدای دوره با نکات اولیه در مورد هنر و نویسندگی و اینکه چرا باید برای آموزش نوشتن در این دوره ها شرکت کنیم توضیح داده می شود. در ادامه راه های ایده یابی برای موضوعات و موقعیت های مختلفی که قابلیت تبدیل شدن به داستان را دارند بیان می شود. و در نهایت عناصر شش گانه داستان و روش هایی که ایده مدنظر را به یک داستان تبدیل کنیم آموزش داده می شود.

روش ارائه این دوره به چه صورت است ؟!
دوره های مدرسه مجازی طلوع تماما مبتنی بر جدیدترین استانداردهای جهانی آموزشی و تجربه آموزشی ۷ ساله موسسه طلوع تهیه شده است. این دوره ها در استودیوی آموزشی با بهترین کیفیت صدا و تصویر ضبط شده و امکان مشاهده بارها و بارهای هر قسمت به راحتی وجود دارد. ویژه گی های شاخص این دوره:

سبک آموزشی نوین: تدریس اساتید با شیوه نامه آموزشی موسسه طلوع مبتنی بر استانداردهای آموزش جهانی است و با نظارت کارشناس و کارگردان آموزشی می باشد.

آزمون: هر دوره شامل چند آزمون است، با آزمون های درسی، شما امکان محک زدن آموزش های خود را پیدا میکنید. این آزمون ها به صورت آنی پس از ارائه نمره داده میشود و امکان تکرار آزمون نیز وجود دارد.

تمرین: در قسمت های مختلف دوره، تمرین هایی گذاشته شده است که توسط استاد طراحی شده است. پس از ارسال تمرین توسط دانشجو، استاد دوره تمرین را بررسی و نظر و راهنمایی های خود را برای دانشجو ارسال مینماید یعنی در طول دوره چند بار امکان استفاده از نظر استاد به صورت شخصی برای خود را خواهید داشت.

گواهینامه: پس از طی کامل همه قسمت های دوره، گذراندن آزمون ها و ارسال تمارین، گواهینامه شما صادر و قابل دانلود در پنل کاربریتان خواهد بود.

جلسه برخط: پس از اتمام دوره دانشجویان میتوانند درخواست شرکت در جلسه برخط با استاد دوره را توسط سایت ارسال کنند. پس از به حدنصاب رسیدن دانشجویان درخواست دهنده جلسه ای آنلاین با حضور استاد برگزار میگردد.

توجه: با توجه به متد استریمینگ آموزشی در مدرسه مجازی طلوع، و نیاز به شرکت در مراحل طراحی شده مانند تمارین و آزمون ها، نمایش محتوای دوره تنها از طریق مراجعه با پروفایل خود به سایت مقدور است و نیازی به دانلود ویدئوها نمیباشد و این امکان نیز وجود ندارد. محتوای آموزشی برای همیشه در دسترس شماست و میتوانید بارها و بارها آن را مشاهده نمایید و حتی از به روزرسانی های احتمالی آن بهره مند گردید.

https://school.toluehagh.ir/

فراخوان بیست و دومین دورۀ جشنواره قلم زرین

۲ اسفند ۱۴۰۲
  فراخوان بیست و دومین دوره جشنواره قلم زرین انجمن قلم ایران خرسند است آغاز به کار بیست و دومین دوره جشنواره قلم زرین...

دبیر جشنواره “قلم زرین” معرفی شد

۹ بهمن ۱۴۰۲
  دبیر بیست و دومین دورۀ جشنواره قلم زرین معرفی شد. با تصویب هیأت مدیره انجمن قلم ایران ، «جواد کامور بخشایش» دبیر بیست...

بیانیه انجمن قلم ایران در محکومیت حادثه تروریستی کرمان

۱۷ دی ۱۴۰۲
————– 🔻 بیانیه انجمن قلم ایران در محکومیت حادثه تروریستی کرمان ————- به نام منتقم خون شهیدان «جنایتکاران سنگدل از هم اکنون آماج قطعی...

فراخوان سومین جشنواره ادبی فلسطین

۸ آذر ۱۴۰۲
  بسم الله الرحمن الرحیم —————- فراخوان سومین جشنواره ادبی فلسطین —————- مقام معظم رهبری: ما یقین داریم با ادامۀ مبارزات مردم مسلمان فلسطین...

بیانیه انجمن قلم ایران در حمایت از عملیات «طوفان الاقصی»

۱۷ مهر ۱۴۰۲
  بسم الله قاصم الجبارین «ما یقین داریم با ادامه‌ی مبارزات مردم مسلمان فلسطین و حمایت جهان اسلام، فلسطین به فضل الهی آزاد می‌شود...

جلسه مجمع عمومی سالیانه ۱۴۰۲

۱۳ مهر ۱۴۰۲
باسلام؛ به اطلاع می‌رساند: مجمع عمومی عادی(سالیانه) انجمن قلم ایران روز یکشنبه مورخ  ۲۳/۰۷/۱۴۰۲  از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در محل سالن انجمن قلم...

اسامی برگزیدگان بیست و یکمین جایزه قلم زرین معرفی شدند

۲۰ تیر ۱۴۰۲
  اسامی برگزیدگان و شایسته تقدیر بیست و یکمین جایزه قلم زرین معرفی شدند: بخش نقد و پژوهش ادبی: شایسته تقدیر: گونه شناسی نثر...

بیانیه دبیر بیست یکمین جشنواره قلم زرین

۲۰ تیر ۱۴۰۲
  «به نام خداوند لوح و قلم» ن و القلم و مایسطرون سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند سوره مبارک قلم آیه نخست بیانیه...