دسته بندی مطالب

اعلام نتایج داوری‌ جشنواره چهل چراغ تا دو هفته آینده

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رضا اسماعیلی شاعر و دبیر کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی از اعلام نتایج داوری‌ها در دو بخش شعر و داستان تا دو هفته آینده خبر داد.

اعلام نتایج داوری‌های جشنواره چهلچراغ تا دو هفته آیندهرضا اسماعیلی شاعر و  دبیر کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به اتمام داوری آثار رسیده به جشنواره ادبی چهل چراغ گفت: تا یکی دو هفته دیگر نتایج داوری ها را در دو بخش شعر و داستان جشنواره ادبی چهلچراغ اعلام می کنیم.

وی افزود:هم اکنون مقدمات برگزاری اختتامیه جشنواره ادبی چهل چراغ را فراهم می کنیم و تا اواخر دی یا اوایل بهمن ماه مراسم اختتامیه جشنواره ادبی چهل چراغ برگزار می شود.

دبیر کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی بیان کرد:چون نمی خواهیم اختتامیه جشنواره ادبی چهل چراغ با برنامه های دهه فجر تداخل پیدا کند.اختتامیه جشنواره ادبی چهل چراغ را قبل از بهمن یا پس از  دهه فجر برگزار می کنیم.

وی افزود:با توجه به اینکه موضوع جشنواره ادبی چهل چراغ،یک موضوع جدید بود  و جشنواره ای با  عنوان چهل سالگی انقلاب اسلامی تا کنون برگزار نشده بود،در این جشنواره ادبی آثاری در حوزه شعر و داستان با تمرکز روی بحث انقلاب اسلامی خلق شد و اکثر شاعران و نویسندگانی که در جشنواره ادبی چهل چراغ شرکت کردند ناگزیر شدند برای شرکت در این جشنواره،شعر یا داستان جدیدی خلق کنند.

دبیر کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی با اشاره به درصد آثاری که برای شرکت در جشنواره ادبی چهلچراغ نوشته شده است، بیان کرد: ۹۰ درصد آثاری که به جشنواره ادبی چهل چراغ رسیده ،آثار جدیدی است و اثر تکراری در بین آثار رسیده به این جشنواره ادبی دیده نشد که این مسئله امتیازی برای جشنواره ادبی چهل چراغ است و توانستیم آثاری در این جشنواره ادبی درباره تاریخ انقلاب اسلامی و فراز و نشیب های آن بنویسیم همچنین توانستیم انگیزه ای برای شاعران و نویسندگان ایجاد کنیم تا به تولید اثر اقدام کنند که این آثار در قالب دو جلد کتاب در حوزه شعر و داستان چاپ خواهد شد.

وی ادامه داد: کتاب جشنواره ادبی چهل چراغ با مشارکت نهاد کتابخانه های عمومی کشور یا حوزه هنری منتشر می شود و تا کنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قولی را که به کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی درخصوص مشارکت در برگزاری این جشن داده بود،عملی کرده است هرچند بودجه ای که به ما دادند در حد انتظارمان نبود اما به وعده خود عمل کردند.

دبیر کارگروه جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی بیان کرد:وعده های سایر نهاد های فرهنگی هنوز عملی نشده است و تنها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ما برای برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی کمک کرد.

اسماعیلی با اشاره به مواردی که حوزه هنری در برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی به کارگروه کمک می کند،بیان کرد: حوزه هنری در زمینه امکانات برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی از جمله اختصاص سالن های حوزه هنری به این کار،ساخت کلیپ و تهیه بسته های فرهنگی به کارگروه و برگزاری این جشن کمک می کند.مشارکت حوزه هنری در این امر غیرنقدی است و هنوزبه وعده خود در زمینه مشارکت در برگزاری جشن چهل  سالگی انقلاب اسلامی پایبند هستند.

فراخوان بیست و دومین دورۀ جشنواره قلم زرین

۲ اسفند ۱۴۰۲
  فراخوان بیست و دومین دوره جشنواره قلم زرین انجمن قلم ایران خرسند است آغاز به کار بیست و دومین دوره جشنواره قلم زرین...

دبیر جشنواره “قلم زرین” معرفی شد

۹ بهمن ۱۴۰۲
  دبیر بیست و دومین دورۀ جشنواره قلم زرین معرفی شد. با تصویب هیأت مدیره انجمن قلم ایران ، «جواد کامور بخشایش» دبیر بیست...

بیانیه انجمن قلم ایران در محکومیت حادثه تروریستی کرمان

۱۷ دی ۱۴۰۲
————– 🔻 بیانیه انجمن قلم ایران در محکومیت حادثه تروریستی کرمان ————- به نام منتقم خون شهیدان «جنایتکاران سنگدل از هم اکنون آماج قطعی...

فراخوان سومین جشنواره ادبی فلسطین

۸ آذر ۱۴۰۲
  بسم الله الرحمن الرحیم —————- فراخوان سومین جشنواره ادبی فلسطین —————- مقام معظم رهبری: ما یقین داریم با ادامۀ مبارزات مردم مسلمان فلسطین...

بیانیه انجمن قلم ایران در حمایت از عملیات «طوفان الاقصی»

۱۷ مهر ۱۴۰۲
  بسم الله قاصم الجبارین «ما یقین داریم با ادامه‌ی مبارزات مردم مسلمان فلسطین و حمایت جهان اسلام، فلسطین به فضل الهی آزاد می‌شود...

جلسه مجمع عمومی سالیانه ۱۴۰۲

۱۳ مهر ۱۴۰۲
باسلام؛ به اطلاع می‌رساند: مجمع عمومی عادی(سالیانه) انجمن قلم ایران روز یکشنبه مورخ  ۲۳/۰۷/۱۴۰۲  از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در محل سالن انجمن قلم...

اسامی برگزیدگان بیست و یکمین جایزه قلم زرین معرفی شدند

۲۰ تیر ۱۴۰۲
  اسامی برگزیدگان و شایسته تقدیر بیست و یکمین جایزه قلم زرین معرفی شدند: بخش نقد و پژوهش ادبی: شایسته تقدیر: گونه شناسی نثر...

بیانیه دبیر بیست یکمین جشنواره قلم زرین

۲۰ تیر ۱۴۰۲
  «به نام خداوند لوح و قلم» ن و القلم و مایسطرون سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند سوره مبارک قلم آیه نخست بیانیه...