دسته بندی مطالب

افتتاح کتابخانه موسی آباد بختیاری در ورامین

۲۶ آبان ۱۴۰۰ اخبار

در آغاز هفتۀ کتابخوانی و با حمایت انجمن قلم ایران صورت گرفت
افتتاح کتابخانه موسی آباد بختیاری در ورامین

در آغاز هفته کتابخوانی ، کتاب خانه موسی آباد بختیاری با حمایت انجمن قلم ایران و حضور شاعر معاصر سودابه امینی افتتاح شد.
در مراسم افتتاحیه کتابخانه موسی آباد بختیاری که یکی از روستاهای ورامین و در بهنام وسط واقع شده است، بخشدار جواد آباد، برخی از اعضای شورای اسلامی روستا و تعدادی از کودکان و نوجوانان به همراه خانواده خود حضور داشتند.
سلمانی دهدار موسی آباد بختیاری ضمن خوش آمد گویی به مدعوین و شرکت کنندگان در این آیین گفت: روستای موسی آباد به عنوان یکی از روستاهای دوستدار کتاب در آینده نزدیک در منطقه شناخته خواهد شد و امیدواریم با افتتاح کتابخانه روستای موسی آباد بختیاری از نشاط فرهنگی خوبی برخوردار شود.
وی افزود: روستای موسی آباد بختیاری دارای مردمانی با پیشینه فرهنگی غنی ، مومن و فدارکار است که در راه آرمان های انقلاب همواره فعال بوده و در این راه شهیدانی را تقدیم اسلام کرده است.
سلمانی گفت: حضور سرکار خانم سودابه امینی که عضو هیات مدیره انجمن قلم ایران است در این جمع مغتنم است و امیدواریم با قوام و دوام فعالیت های فرهنگی در این روستا شاهد رشد و بالندگی بیش از پیش کودکان و نوجوانان باشیم و افتتاح کتابخانه به گسترش فعالیت های فرهنگی، ورزشی و نشاط اجتماعی در این روستا منجر شود.
در ادامه بهروز قزلباش از اعضای انجمن قلم گفت: طرح کتاب رسانی به روستا ها در انجمن قلم آغاز شده و این حرکت شایسته و مبارکی است.
وی افزود: امید است افتتاح این مرکز فرهنگی موجب تقویت دانش و روحیۀ فرهنگی در موسی آباد شود.
وی با تاکید بر این نکته که آغاز حرکت فرهنگی باید با حمایت مسوولین همراه باشد و این انتظار وجود دارد که بخشدار محترم و دیگر دست اندرکاران اداری و فرهنگی ورامین از این حرکت حمایت کنند و این حمایت ها موجبات تقویت بنیه فرهنگی و هنری در روستای موسی آباد و منطقه ورامین شود.
سودابه امینی در آیین افتتاح کتابخانه ضمن تبریک هفته کتاب وکتابخوانی گفت: اعضای شرکت کننده کودک و نوجوانان در این جلسه به عنوان “سفیران کتاب و کتابخوانی” انتخاب شده اند و امیدواریم از طریق این اعضا دیگر دوستان غایب در این جلسه هم از فحوای این نشست آگاه بشوند
عضو هیات مدیره انجمن قلم در آیین افتتاح کتابخانه موسی آباد بختیاری همچنین با تاکید بر ضرورت مشارکت فعال خانواده ها در امر کتابخوانی افزود: این امید وجود دارد که خانواده ها با اختصاص قفسه‌هایی در خانه های خود برای کتاب، این امکان را برای کودکان و نوجوانان فراهم نمایند که کودکان برای خواندن، خریدن و داشتن کتاب و سر وکار داشتن با کتاب عادت کنند.
سودابه امینی همچنین بر تشکیل کارگروه در روستای موسی آباد برای فعالیت فرهنگی تاکید کرد و اظهار داشت: امیدوارم در فرصت های آینده شاعران و نویسندگان خوبی از جمع سفیران کتاب و کتابخوانی تربیت شوند و به نیروهای فرهنگی بزرگی برای کشور عزیزمان ایران تبدیل شوند.
بخشدار جواد آباد، ضمن استقبال از فعالیت فرهنگی و راه اندازی کتاب و کتابخوانی در موسی آباد حمایت قطعی خود را از فعالیت پیرامون کتاب و کتابخوانی اعلام کرد و اظهار داشت: تشکر می کنم از انجمن قلم ایران ، همچنین از شاعرۀ معاصر خانم سودابه امینی که با راه اندازی کتابخانه از کودکان و نوجوانان این روستا حمایت کردند و بر این کار همت گماردند.
بخشدار جواد آباد با مهم ارزیابی کردن افتتاح کتابخانه در روستای موسی آباد بختیاری، افزود: امیدواریم این حرکت در دیگر روستاهای این بخش نیز صورت بگیرد و گسترش کتابخانه سیار و فعالیت آن در دیگر روستاها این امکان فراهم خواهد شد.
گفتنی است انجمن قلم ایران بیش از دویست عضوفعال دارد که تعدادی از کتاب های خود و دیگر نویسندگان و شاعران را به این کتابخانه اهدا کردند. در پایان مراسم خانم سودابه امینی و بخشدار جواد آباد به مناسبت آغاز هفتۀ کتابخوانی به شرکت کنندگان کودک و نوجوان کتاب اهدا کردند.

فراخوان بیست و دومین دورۀ جشنواره قلم زرین

۲ اسفند ۱۴۰۲
  فراخوان بیست و دومین دوره جشنواره قلم زرین انجمن قلم ایران خرسند است آغاز به کار بیست و دومین دوره جشنواره قلم زرین...

دبیر جشنواره “قلم زرین” معرفی شد

۹ بهمن ۱۴۰۲
  دبیر بیست و دومین دورۀ جشنواره قلم زرین معرفی شد. با تصویب هیأت مدیره انجمن قلم ایران ، «جواد کامور بخشایش» دبیر بیست...

بیانیه انجمن قلم ایران در محکومیت حادثه تروریستی کرمان

۱۷ دی ۱۴۰۲
————– 🔻 بیانیه انجمن قلم ایران در محکومیت حادثه تروریستی کرمان ————- به نام منتقم خون شهیدان «جنایتکاران سنگدل از هم اکنون آماج قطعی...

فراخوان سومین جشنواره ادبی فلسطین

۸ آذر ۱۴۰۲
  بسم الله الرحمن الرحیم —————- فراخوان سومین جشنواره ادبی فلسطین —————- مقام معظم رهبری: ما یقین داریم با ادامۀ مبارزات مردم مسلمان فلسطین...

بیانیه انجمن قلم ایران در حمایت از عملیات «طوفان الاقصی»

۱۷ مهر ۱۴۰۲
  بسم الله قاصم الجبارین «ما یقین داریم با ادامه‌ی مبارزات مردم مسلمان فلسطین و حمایت جهان اسلام، فلسطین به فضل الهی آزاد می‌شود...

جلسه مجمع عمومی سالیانه ۱۴۰۲

۱۳ مهر ۱۴۰۲
باسلام؛ به اطلاع می‌رساند: مجمع عمومی عادی(سالیانه) انجمن قلم ایران روز یکشنبه مورخ  ۲۳/۰۷/۱۴۰۲  از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در محل سالن انجمن قلم...

اسامی برگزیدگان بیست و یکمین جایزه قلم زرین معرفی شدند

۲۰ تیر ۱۴۰۲
  اسامی برگزیدگان و شایسته تقدیر بیست و یکمین جایزه قلم زرین معرفی شدند: بخش نقد و پژوهش ادبی: شایسته تقدیر: گونه شناسی نثر...

بیانیه دبیر بیست یکمین جشنواره قلم زرین

۲۰ تیر ۱۴۰۲
  «به نام خداوند لوح و قلم» ن و القلم و مایسطرون سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند سوره مبارک قلم آیه نخست بیانیه...