دسته بندی مطالب

تشکیل ششمین جلسه کارگروه تخصصی بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در دفتر ریاست حوزه هنری

به نام خدا

___________________________
❇️تشکیل ششمین جلسه کارگروه تخصصی بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در دفتر ریاست حوزه هنری
___________________________

ششمین جلسه کارگروه تخصصی بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در روز شنبه مورخ ۱۶ دی ماه با هدف تعامل، تبادل نظر و هم افزایی به منظور طراحی و تدوین برنامه های مناسب در حوزه شعر و ادبیات برای بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی در دفتر ریاست حوزه هنری برگزار گردید.
این جلسه با حضور آقای محسن مومنی شریف(رئیس محترم حوزه هنری) و اعضا محترم کارگروه: سرکارخانم راضیه تجار، و آقایان: رضا اسماعیلی، جمال شورجه، دکتر محمود بشیری، قدرت الله صلح میرزایی، جهانگیر خسرو شاهی، یوسف قوجق، علی الله سلیمی، جواد سمنانی(مدیر حوزه ریاست) و محسن یزدی، رئیس مرکز مستندسازی حوزه هنری برگزار گردید.

جلسه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سپس مومنی شریف ضمن عرض خیرمقدم به حاضران، از اقدام انجمن قلم ایران جهت تشکیل کارگروه تخصصی برای بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی تشکر کرد.

در ادامه جلسه رضا اسماعیلی به عنوان دبیر کارگروه تخصصی چهل سالگی انقلاب اسلامی، با تشکر از ریاست حوزه هنری بابت پذیرش دعوت انجمن قلم ایران برای تشکیل جلسه مشترک، به ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت های صورت گرفته در راستای بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی پرداخت. راضیه تجار(دبیر انجمن قلم ایران) نیز ضمن استقبال از مشارکت حوزه هنری برای برگزاری بزرگداشت چهل سالگی انقلاب، بر تامین اعتبارات لازم برای تحقق این مهم تاکید کرد. تجار همچنین بر فراهم کردن مقدمات لازم برای دیدار با مقام معظم رهبری تاکید کرد.

در این نشست مشترک جمال شورجه با تاکید بر مدیریت زمان برای تحقق اهداف پیش بینی شده، پیشنهاد کرد که با دعوت از شاعران و موسیقیدانان برجسته، سرودی برای بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی تولید شود که از آغاز سال ۱۳۹۷ تا پایان سال در تمام مراسمی که با عنوان چهل سالگی انقلاب برگزار می شود، مورد استفاده قرار گیرد.
دکتر محمود بشیری(استاد دانشگاه) بر ایجاد تعامل با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای پرداختن بیش تر به ادبیات انقلاب اسلامی در دانشگاه ها تاکید کرد.
پیشنهاد برگزاری چهل نشست نقد کتاب(کتابخوان) با محوریت انقلاب اسلامی و با مشارکت حوزه هنری و نهاد کتابخانه های عمومی پیشنهادی بود که توسط علی الله سلیمی مطرح شد.
یوسف قوجق توجه به قشر دانش آموزی و سرمایه های جوان کشور را در برنامه های چهل سالگی انقلاب خواستار شد.
جهانگیر خسروشاهی نیز پیشنهاد داد که از مسئولین بلند پایه و چهره های شاخص فرهنگی درخواست شود که دیدگاه های خود را در باره جایگاه انقلاب اسلامی در ایران و جهان در چهل سطر بنویسند و مجموعه این نوشته ها به صورت کتابی مستقل چاپ و منتشر شود.

قدرت الله صلح میرزایی در سخنانی کوتاه لازمه تحقق برنامه های پیش بینی شده را تامین بودجه و اعتبارات مناسب دانست و بر تشکیل دبیرخانه دائمی بزرگداشت چهل سالگی انقلاب تاکید کرد.

پس از استماع نظرات و پیشنهادات حاضران، مومنی شریف با تشکر مجدد از انجمن قلم ایران در اقدام برای تشکیل کارگروه و برگزاری جشنواره ادبی «چهل چراغ»، به ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت های انجام شده در حوزه هنری در خصوص بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی پرداخت و آمادگی حوزه هنری را برای مشارکت در برنامه ها اعلام کرد.

در پایان جلسه محسن یزدی(مسئول واحد مستند سازی حوزه هنری) نیز در سخنانی کوتاه به فعالیت های این واحد برای معرفی شایسته انقلاب اسلامی به مردم ایران و جهان اشاره کرد. جلسه فوق با پخش چند مستند کوتاه از تولیدات حوزه هنری با موضوع انقلاب اسلامی به پایان رسید.

 

فراخوان بیست و دومین دورۀ جشنواره قلم زرین

۲ اسفند ۱۴۰۲
  فراخوان بیست و دومین دوره جشنواره قلم زرین انجمن قلم ایران خرسند است آغاز به کار بیست و دومین دوره جشنواره قلم زرین...

دبیر جشنواره “قلم زرین” معرفی شد

۹ بهمن ۱۴۰۲
  دبیر بیست و دومین دورۀ جشنواره قلم زرین معرفی شد. با تصویب هیأت مدیره انجمن قلم ایران ، «جواد کامور بخشایش» دبیر بیست...

بیانیه انجمن قلم ایران در محکومیت حادثه تروریستی کرمان

۱۷ دی ۱۴۰۲
————– 🔻 بیانیه انجمن قلم ایران در محکومیت حادثه تروریستی کرمان ————- به نام منتقم خون شهیدان «جنایتکاران سنگدل از هم اکنون آماج قطعی...

فراخوان سومین جشنواره ادبی فلسطین

۸ آذر ۱۴۰۲
  بسم الله الرحمن الرحیم —————- فراخوان سومین جشنواره ادبی فلسطین —————- مقام معظم رهبری: ما یقین داریم با ادامۀ مبارزات مردم مسلمان فلسطین...

بیانیه انجمن قلم ایران در حمایت از عملیات «طوفان الاقصی»

۱۷ مهر ۱۴۰۲
  بسم الله قاصم الجبارین «ما یقین داریم با ادامه‌ی مبارزات مردم مسلمان فلسطین و حمایت جهان اسلام، فلسطین به فضل الهی آزاد می‌شود...

جلسه مجمع عمومی سالیانه ۱۴۰۲

۱۳ مهر ۱۴۰۲
باسلام؛ به اطلاع می‌رساند: مجمع عمومی عادی(سالیانه) انجمن قلم ایران روز یکشنبه مورخ  ۲۳/۰۷/۱۴۰۲  از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در محل سالن انجمن قلم...

اسامی برگزیدگان بیست و یکمین جایزه قلم زرین معرفی شدند

۲۰ تیر ۱۴۰۲
  اسامی برگزیدگان و شایسته تقدیر بیست و یکمین جایزه قلم زرین معرفی شدند: بخش نقد و پژوهش ادبی: شایسته تقدیر: گونه شناسی نثر...

بیانیه دبیر بیست یکمین جشنواره قلم زرین

۲۰ تیر ۱۴۰۲
  «به نام خداوند لوح و قلم» ن و القلم و مایسطرون سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند سوره مبارک قلم آیه نخست بیانیه...