دسته بندی مطالب

مؤمنی: با تکیه بر تلاش‌های شهیدشهریاری در مذاکرات به حقوقمان دست یافتیم.

۲۳ تیر ۱۳۹۵ اطلاعیه ها

مومنیرئیس حوزه هنری ضمن اشاره به خدمات شایسته شهید شهریاری در حوزه هسته‌ای گفت: با تکیه بر تلاش‌های جوانانی چون شهید مجید شهریاری توانستیم به بخشی از حقوقمان در مذاکرات هسته‌ای نائل آییم هر چند این کف ماجرا بود.
به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس اعزامی به زنجان، آئین پایانی چهاردهمین مهرواره شعر و داستان جوان سوره دقایقی پیش در استان زنجان با معرفی برگزیدگان برگزار شد.
بر اساس این گزارش فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری ضمن اشاره به تعدد جشنواره‌ها در کشور اظهار داشت:‌ به حدی تعداد جشنواره‌ها در کشور زیاد است که گاهی تعداد اهداکنندگان از دریافت‌کنندگان کمتر است.
وی در ادامه ضمن بیان اینکه هدف از این مهرواره این بود که تا شاعران و نویسندگان کنار هم جمع شوند، متذکر شد:‌ با در کنار هم قرار گرفتن سلائق و نظرات مختلف از تمام کشور داوران نیز به آنها احترام گذاشته و بهترین شعر و داستان را برگزیده‌اند برای هیأت داوران کار دشواری است. ۱۲ سال پیش در جشنواره شرکت کردم و امروز به آن می‌بالم.
وی گفت:‌ جمعیت کشورمان جوان است و طبیعی است که پس از چهاردهمین دوره برگزاری جوان‌ها مسؤولیت‌ها را بپذیرند. این دوره از جشنواره با کار خوب و کارشناسانه و احساس مسؤولیت همین جوان‌ها برگزار شد و البته سال آینده هم جوان‌ها این قافله را ادامه خواهند داد.
معاون هنری حوزه هنری تصریح کرد:‌ نوشتن برای کسانی که معجزه پیامبرشان کتاب است و از جنس نوشتن بوده متفاوت با دیگران است ما قدر کلمه را می‌دانیم و انشاالله نوشته‌های دوستان از همان منبع زوال‌نیافتنی باشد.
وی در پایان سخنان خود چنین گردهمایی‌های جوانان را فرصت فرهنگی نامید که موجب تأثیر و ایجاد انگیزه می‌شود.
در ادامه محسن مؤمنی شریف رئیس حوزه هنری اظهار داشت:‌ ۱۴ سال پیش که جشنواره طراحی می‌شد جشنواره‌های دیگری هم بودند اما امروز این جشنواره ۱۴ دوره خود را سپری می‌کند و برخی از آن جشنواره‌ها نیستند. این جشنواره هر سال در یک منطقه از دیار اسلامی‌امان میزبانی می‌شود و افرادی که زمانی شرکت‌کننده بودند‌،امسال مسؤولیت دارند.
رئیس حوزه هنری ضمن اشاره به اینکه هر سال شاهد چهره‌های جدیدی در داوری و اجرای جشنواره هستیم، بیان داشت: باید به ستارگان و بزرگان شهر زنجان ادای احترام کنیم، ستارگان درخشان در حوزه فقه، ادبیات، هنر، جهاد و شهادت چرا که زنجان دیار عشق و شهادت است.
مؤمنی شریف در ادامه به حق بزرگ شهید مجید شهریاری از شهدای هسته‌ای کشورمان بر گردن کشور صحبت کرد و گفت: امیدوارم در آینده بیشتر با خدمات او آشنا شویم شهیدی که رهبر انقلاب درباره ایشان فرمودند شهید شهریاری آبرو و عزت ایران را حفظ کرد و در ادامه در اربعین ایشان آیت‌الله جوادی آملی مفسر و قرآن‌پژوه قرآنی پیامی صادر کردند.
وی گفت:‌حق بزرگ شهید شهریاری و افتخاری که ایشان آفریدند پایه‌ای شد که مسؤولان در مذاکرات به آن تکیه کنند و ما به بخشی از حقوقمان رسیدیم هر چند این کف حقوق ما بود.
مومنی به شخصیت والای شهید شهریاری اشاره کرد و گفت: این شهید نه به عنوان یک نخبه بلکه فرد بزرگی بود او جوان‌ترین استادی بود که در کمتر از ۸ سال در تمامی رشته‌ها که مدعیان فراوانی داشت به مرتبه استاد تمامی رسید. او واقعاً‌ انسان بزرگی است امیدوارم دوستانمان در استان زنجان منزلت او را بنمایانند. ایشان از نمونه‌های اعلایی بود که انقلاب اسلامی به دنیا معرفی کرد. هر مکتب در گام نخست انسان ایده‌ال خود را معرفی می‌کند و انقلاب اسلامی فراوان از این افراد معرفی کرده است اما آیا ادبیات و هنر توانسته این تعداد افراد والا را معرفی کند؟ هر چند در مواردی راه را اشتباه رفته‌ایم ولی اگر از عناصر ادبیات درست استفاده کنیم می‌توانیم امثال شهریاری‌ها را معرفی کنیم و از ویژگی‌های ادبیات و هنر انقلاب این است که بر خلاف غرب که از سقوط انسان گزارش‌گری می‌کنند اما انسان والا را ادبیات و هنر انقلاب معرفی می‌کند.
در این مراسم از سه چهره و فعال فرهنگی استان زنجان با نام‌های مریم بیات‌تبار، مصدق آقاجانلو و غلامرضا طریقی تقدیر به عمل آمد.

فراخوان بیست و دومین دورۀ جشنواره قلم زرین

۲ اسفند ۱۴۰۲
  فراخوان بیست و دومین دوره جشنواره قلم زرین انجمن قلم ایران خرسند است آغاز به کار بیست و دومین دوره جشنواره قلم زرین...

دبیر جشنواره “قلم زرین” معرفی شد

۹ بهمن ۱۴۰۲
  دبیر بیست و دومین دورۀ جشنواره قلم زرین معرفی شد. با تصویب هیأت مدیره انجمن قلم ایران ، «جواد کامور بخشایش» دبیر بیست...

بیانیه انجمن قلم ایران در محکومیت حادثه تروریستی کرمان

۱۷ دی ۱۴۰۲
————– 🔻 بیانیه انجمن قلم ایران در محکومیت حادثه تروریستی کرمان ————- به نام منتقم خون شهیدان «جنایتکاران سنگدل از هم اکنون آماج قطعی...

فراخوان سومین جشنواره ادبی فلسطین

۸ آذر ۱۴۰۲
  بسم الله الرحمن الرحیم —————- فراخوان سومین جشنواره ادبی فلسطین —————- مقام معظم رهبری: ما یقین داریم با ادامۀ مبارزات مردم مسلمان فلسطین...

بیانیه انجمن قلم ایران در حمایت از عملیات «طوفان الاقصی»

۱۷ مهر ۱۴۰۲
  بسم الله قاصم الجبارین «ما یقین داریم با ادامه‌ی مبارزات مردم مسلمان فلسطین و حمایت جهان اسلام، فلسطین به فضل الهی آزاد می‌شود...

جلسه مجمع عمومی سالیانه ۱۴۰۲

۱۳ مهر ۱۴۰۲
باسلام؛ به اطلاع می‌رساند: مجمع عمومی عادی(سالیانه) انجمن قلم ایران روز یکشنبه مورخ  ۲۳/۰۷/۱۴۰۲  از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در محل سالن انجمن قلم...

اسامی برگزیدگان بیست و یکمین جایزه قلم زرین معرفی شدند

۲۰ تیر ۱۴۰۲
  اسامی برگزیدگان و شایسته تقدیر بیست و یکمین جایزه قلم زرین معرفی شدند: بخش نقد و پژوهش ادبی: شایسته تقدیر: گونه شناسی نثر...

بیانیه دبیر بیست یکمین جشنواره قلم زرین

۲۰ تیر ۱۴۰۲
  «به نام خداوند لوح و قلم» ن و القلم و مایسطرون سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند سوره مبارک قلم آیه نخست بیانیه...