دسته بندی مطالب

نویسنده کتاب «من ماه را بوییدم» خبر داد: ​مجموعه «قصه‌های نهج‌البلاغه» در راه است.

۱۳ تیر ۱۳۹۶ اطلاعیه ها

ملامحمدیمجید ملامحمدی، نویسنده کودک و نوجوان از تولید مجموعه ۶ جلدی «قصه‌های نهج‌البلاغه» برای کودکان و نوجوان خبر داد و گفت که این مجموعه را برای چاپ به انتشارات به‌نشر آستان قدس رضوی تحویل داده‌ است.
مجموعه «قصه‌های نهج‌البلاغه» در راه است
مجید ملامحمدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) اعلام کرد: به تازگی مجموعه ۱۴ جلدی داستان‌هایی از زندگی ائمه با عنوان «مژده گل» برای کودکان و نوجوانان از سوی انتشارات جمکران چاپ شده است که تالیف ۷ جلد از آن‌ها برعهده من بوده و ۷ جلد دیگر را محمود پوروهاب نوشته است.
این نویسنده کودک و نوجوان افزود: سعی کردیم در این کتاب‌ها شیوه نگارش‌مان با گذشته متفاوت باشد و نگاه نو و جدیدی به زندگی ائمه داشته باشیم و در میان داستان‌ها بعضی از احادیث و سخنان بزرگواران هم به شکل داستانی آمده و نسبت به کتاب‌های گذشته متفاوت است.
به گفته وی نثر این مجموعه روان و امروزی است و با تصاویر جذابی از تصویرگرانی مانند فرشته فرمند، لادن هندی، کوثر رضایی، مرضیه قوام‌زاده و محسن میرزایی تصویرگری شده است.
ملامحمدی، «داستان‌هایی از زندگی پیامبر»، «داستان‌هایی از زندگی حضرت فاطمه(س)»، «داستان‌هایی از زندگی امام حسن(ع)»، «داستان‌هایی از زندگی امام باقر(ع)»، «داستان‌هایی از زندگی امام کاظم(ع)»، «داستان‌هایی از زندگی امام جواد(ع)» و «داستان‌هایی از زندگی امام زمان(عج)» را عنوان‌های ۷جلد این مجموعه عنوان کرد.
وی درباره آثار در دست نگارش خود نیز گفت: همچنین مجموعه ۶جلدی دیگری با عنوان «قصه‌های نهج‌البلاغه» را برای چاپ به انتشارات به‌نشر آستان قدس رضوی تحویل داده‌ام. این مجموعه در قالب ۶ جلد برای کودکان و نوجوانان نوشته شده است و در حال حاضر تصویرگری اکثر کتاب‌ها به پایان رسیده است.
ملامحمدی درباره این مجموعه توضیح داد: سه کتاب نخست این مجموعه شامل قصه‌های حضرت علی(ع) و ماجراهایی که برای وی اتفاق می‌افتد، است و آخر هر قصه نیز به‌طور مستقیم یک پارگراف از سخنرانی حضرت علی (ع) را ترجمه کرده و در ارتباط با آن داستان آورده‌ام.
به گفته وی «درختی که حرکت کرد» با تصویرگری اسماعیل چشرخ، «در مهمانی پول‌دارها» با تصویرگری اسماعیل چشرخ و «گرسنه‌ای که سیر نمی‌شود» با تصویرگری مسعود قره‌باغی سه عنوان نخست این مجموعه‌اند و سه جلد دیگر شامل قصه‌های امروزی براساس کلمات قصار حضرت علی‌(ع) با عنوان‌های «لطفا بگویید نمی‌دانم»، «ابرها منتظر نمی‌مانند» و «گنجشک‌ها تب کرده‌اند» در دست تصویرگری است.
مجید ملامحمدی در سال ۱۳۴۷ در قم متولد شد. نخستین اثر داستانی جدّی وی در سال ۱۳۶۸ در مجله‌ سلام بچه‌ها چاپ شد و نخستین شعرش هم با عنوان «مترسک و کلاغ» در همان سال در مجله‌ کیهان بچه‌ها انتشار یافت. ملامحمدی هم اکنون عضو تحریریه‌ مجله‌های سلام بچه‌ها، سردبیر مجله پوپک و مسئول شعر مجله‌ ماهانه‌ ملیکا است.
وی تا کنون تعداد زیادی کتاب در حوزه کودک و نوجوان منتشر کرده است که از میان آنها می‌توان به مجموعه هفت جلدی «قصه ستاره‌ها»، «شما اسماعیل را ندیدید؟»، «نامه‌ای برای یک دوست»، «مهمان‌های ناخوانده ترسو»، «آرزوی بزرگ، خیلی بزرگ»، «من ماه را بوییدم»،‌ «تیمور لنگ»، «مثل گل یاس»، «آن سواران سیاه‌پوش»، «خوابی پر از شکوفه و شاپرک»، ‌«من بی تو هرگز»، «خداحافظ مدینه»، «اویس، تنهاترین ستاره»، «رنگین کمانی از نور» و «مردی مثل کوه» اشاره کرد.

فراخوان بیست و دومین دورۀ جشنواره قلم زرین

۲ اسفند ۱۴۰۲
  فراخوان بیست و دومین دوره جشنواره قلم زرین انجمن قلم ایران خرسند است آغاز به کار بیست و دومین دوره جشنواره قلم زرین...

دبیر جشنواره “قلم زرین” معرفی شد

۹ بهمن ۱۴۰۲
  دبیر بیست و دومین دورۀ جشنواره قلم زرین معرفی شد. با تصویب هیأت مدیره انجمن قلم ایران ، «جواد کامور بخشایش» دبیر بیست...

بیانیه انجمن قلم ایران در محکومیت حادثه تروریستی کرمان

۱۷ دی ۱۴۰۲
————– 🔻 بیانیه انجمن قلم ایران در محکومیت حادثه تروریستی کرمان ————- به نام منتقم خون شهیدان «جنایتکاران سنگدل از هم اکنون آماج قطعی...

فراخوان سومین جشنواره ادبی فلسطین

۸ آذر ۱۴۰۲
  بسم الله الرحمن الرحیم —————- فراخوان سومین جشنواره ادبی فلسطین —————- مقام معظم رهبری: ما یقین داریم با ادامۀ مبارزات مردم مسلمان فلسطین...

بیانیه انجمن قلم ایران در حمایت از عملیات «طوفان الاقصی»

۱۷ مهر ۱۴۰۲
  بسم الله قاصم الجبارین «ما یقین داریم با ادامه‌ی مبارزات مردم مسلمان فلسطین و حمایت جهان اسلام، فلسطین به فضل الهی آزاد می‌شود...

جلسه مجمع عمومی سالیانه ۱۴۰۲

۱۳ مهر ۱۴۰۲
باسلام؛ به اطلاع می‌رساند: مجمع عمومی عادی(سالیانه) انجمن قلم ایران روز یکشنبه مورخ  ۲۳/۰۷/۱۴۰۲  از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در محل سالن انجمن قلم...

اسامی برگزیدگان بیست و یکمین جایزه قلم زرین معرفی شدند

۲۰ تیر ۱۴۰۲
  اسامی برگزیدگان و شایسته تقدیر بیست و یکمین جایزه قلم زرین معرفی شدند: بخش نقد و پژوهش ادبی: شایسته تقدیر: گونه شناسی نثر...

بیانیه دبیر بیست یکمین جشنواره قلم زرین

۲۰ تیر ۱۴۰۲
  «به نام خداوند لوح و قلم» ن و القلم و مایسطرون سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند سوره مبارک قلم آیه نخست بیانیه...