دسته بندی مطالب

جشن هنر انقلاب اسلامی/ ۱۴ نامزد اولیه چهره سال هنر انقلاب معرفی شدند/ تقدیر از بدرالسماء و طالب‌زاده

۲۷ اسفند ۱۳۹۷ اخبار
نامزدهای هفته هنر انقلاب
   
دبیر پنجمین جشن هفته هنر انقلاب، اسامی نامزدهای اولیه کسب عنوان چهره سال هنر انقلاب را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری حوزه هنری، مجدالدین معلمی، معاون هنری حوزه هنری و دبیر پنجمین جشن هفته هنر انقلاب، ۱۴ چهره فرهنگی و هنری را به عنوان نامزدهای اولیه کسب عنوان چهره هنر انقلاب در سال ۹۷ معرفی کرد.

بنا به این خبر، اسامی این شخصیت‌ها و معیارهای انتخاب آن‌ها به ترتیب حروف الفبا و شرح زیر اعلام ‌شد:

رضا امیرخانی

معیار: برنده جایزه یازدهمین دوره جایزه جلال در سال ۹۷ برای نویسندگی رمان «رهش»، تاثیرگذاری ادبی و جذب حداکثری مخاطب.

 محمدعلی باشه آهنگر

معیار: کارگردان فیلم سینمایی «سرو زیر آب» و نگاهی نو به دفاع مقدس و حادثه کشتار مکه.

 هدایت‌الله بهبودی

معیار: برنده یازدهمین جایزه جلال در سال ۹۷ برای نویسندگی کتاب «الف-لام-خمینی» و مستندسازی از وقایع مهم تاریخ انقلاب.

 ابراهیم حاتمی‌کیا

معیار: کارگردان فیلم سینمایی «به وقت شام» و پرداختن به موضوع مدافعان حرم و مبارزه با تروریسم و توفیق در جذب مخاطب گسترده.

 کوروش زارعی

معیار: کارگردانی نمایش «مثل ماهی در خاک» و اجرا در کنگره سرداران شهید کرمان به عنوان پرمخاطب‌ترین نمایش سال، کارگردانی نمایش «خورشید از حلب طلوع می‌کند» با بازی هنرمندان سوری و اجرای یک‌ماه آن در کشور سوریه.

 محمدمهدی سیار

معیار: خالق اشعار و ترانه انقلابی، آثار وی نسبتی نزدیک با موضوعات روز انقلاب اسلامی و دغدغه‌های مردم داشته و مورد اقبال مخاطبان است. همچنین پاسخ‌گویی بهنگام و روزآمد به مسائل اجتماعی، خلق اشعار و ترانه‌های انقلابی، جلب اقبال عمومی در اشعار عاشقانه.

 نیلوفر شادمهری

معیار: نویسنده کتاب پرفروش و جریان‌ساز «خاطرات سفیر» با تیراژ بیش از ۱۰۰ هزار نسخه در یک سال.

 مهناز فتاحی

معیار: نویسنده کتاب پرفروش و تحسین شده «فرنگیس» که مبین گوشه‌هایی مهم اما دیده نشده از مقاومت مردمی و نقش زنان در دوران دفاع مقدس است.

پیام فضلی‌نژاد

معیار: مجری و سردبیر برنامه تلویزیونی «شوکران» در نقد و تبیین اندیشه و گفتمان انقلاب اسلامی که در نظرسنجی‌های رسانه ملی در مرتبه پربیننده‌ترین برنامه‌های گفت‌وگو محور قرار گرفت.

محسن کاظمی

معیار: نویسنده کتاب «نقاشی قهوه‌خانه» خاطرات متهم دادگاه میکونوس، تحقیق و نگارش این کتاب که درباره مهم‌ترین پرونده امنیتی و بین‌المللی چهل ساله انقلاب است، بیش از ده سال طول کشیده و سند گویای مظلومیت و حقانیت جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی است.

 مسعود نجابتی

معیار: تاثیرگذاری در عرصه هنر تجسمی، جشنواره‌ها و رویدادهای بزرگ هنری، آموزش هنرمندان متعهد و جوان و واکنش به وقایع مهم جهان با نگاهی هنری. مدیریت و دبیری جشنواره تجسمی مقاومت، توجه به کادرسازی و آموزش گسترده هنرمندان متعهد و جوان، واکنش هنرمندانه، متعهدانه و بهنگام نسبت به وقایع جهان اسلام.

 فاضل نظری

معیار: دستیابی به آمار فروش بیش از ۵۰۰ هزار نسخه از مجموعه شعرهای این شاعر در سال ۹۷ و جریان‌سازی سبکی در شعر معاصر و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی.

مهدی نقویان

معیار: کارگردانی مستندهای «در برابر طوفان»، «خارج از دید۲» و «ایران ۲۰»، مستندسازی و شناساندن افتخارات و دستاوردهای انقلاب اسلامی به شیوه‌ای نوین.

 وحید یامین پور

معیار: اجرای برنامه «جهان‌آرا» در شبکه افق، گسترش گفتمان انقلاب اسلامی در رسانه و بررسی و پرداخت به مسائل روز انقلاب و چاپ کتاب پرمخاطب نخل و نارنج.

گفتنی است، از میان اسامی نامبرده، ۵ چهره به عنوان نامزدهای نهایی کسب عنوان چهره سال ۹۷ هنر انقلاب متعاقبا انتخاب و اعلام خواهند شد. چهره سال هنر انقلاب با رای ۱۰۰ نفر از فرهیختگان، هنرمندان پیشکسوت و مدیران ارشد فرهنگی انتخاب خواهد شد.

جشن هفته هنر انقلاب که به همت حوزه هنری و با همکاری موسسه سپهر سوره هنر برگزار می‌شود، به مناسبت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی در تاریخ ۲۰ فروردین‌ماه ۹۸ آغاز شده و در طول یک هفته ضمن مرور مهم‌ترین رویدادهای مرتبط با هنر انقلاب و هنرمندان انقلابی و معرفی چهره سال هنر انقلاب، با نمایش فیلم‌ها، اجرای تئاترها، برگزاری کنسرت و نمایشگاه‌های تجسمی و… تا تاریخ ۲۷ فروردین ادامه می‌یابد.

شایان ذکر است در این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری از یک عمر فعالیت متعهدانه، روزآمد و تاثیرگذار استاد رضا بدرالسماء و استاد نادر طالب‌زاده تقدیر خواهد شد.

رویکردها و سیاست‌های جشن هفته هنر انقلاب از شعار «هنر متعهد به حقیقت» پیروی می‌کند.

فراخوان بیست و دومین دورۀ جشنواره قلم زرین

۲ اسفند ۱۴۰۲
  فراخوان بیست و دومین دوره جشنواره قلم زرین انجمن قلم ایران خرسند است آغاز به کار بیست و دومین دوره جشنواره قلم زرین...

دبیر جشنواره “قلم زرین” معرفی شد

۹ بهمن ۱۴۰۲
  دبیر بیست و دومین دورۀ جشنواره قلم زرین معرفی شد. با تصویب هیأت مدیره انجمن قلم ایران ، «جواد کامور بخشایش» دبیر بیست...

بیانیه انجمن قلم ایران در محکومیت حادثه تروریستی کرمان

۱۷ دی ۱۴۰۲
————– 🔻 بیانیه انجمن قلم ایران در محکومیت حادثه تروریستی کرمان ————- به نام منتقم خون شهیدان «جنایتکاران سنگدل از هم اکنون آماج قطعی...

فراخوان سومین جشنواره ادبی فلسطین

۸ آذر ۱۴۰۲
  بسم الله الرحمن الرحیم —————- فراخوان سومین جشنواره ادبی فلسطین —————- مقام معظم رهبری: ما یقین داریم با ادامۀ مبارزات مردم مسلمان فلسطین...

بیانیه انجمن قلم ایران در حمایت از عملیات «طوفان الاقصی»

۱۷ مهر ۱۴۰۲
  بسم الله قاصم الجبارین «ما یقین داریم با ادامه‌ی مبارزات مردم مسلمان فلسطین و حمایت جهان اسلام، فلسطین به فضل الهی آزاد می‌شود...

جلسه مجمع عمومی سالیانه ۱۴۰۲

۱۳ مهر ۱۴۰۲
باسلام؛ به اطلاع می‌رساند: مجمع عمومی عادی(سالیانه) انجمن قلم ایران روز یکشنبه مورخ  ۲۳/۰۷/۱۴۰۲  از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در محل سالن انجمن قلم...

اسامی برگزیدگان بیست و یکمین جایزه قلم زرین معرفی شدند

۲۰ تیر ۱۴۰۲
  اسامی برگزیدگان و شایسته تقدیر بیست و یکمین جایزه قلم زرین معرفی شدند: بخش نقد و پژوهش ادبی: شایسته تقدیر: گونه شناسی نثر...

بیانیه دبیر بیست یکمین جشنواره قلم زرین

۲۰ تیر ۱۴۰۲
  «به نام خداوند لوح و قلم» ن و القلم و مایسطرون سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند سوره مبارک قلم آیه نخست بیانیه...