دسته بندی مطالب

دیدار اعضای کارگروه بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی «انجمن قلم ایران» با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

به نام خدا
دیدار اعضای کارگروه بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی «انجمن قلم ایران» با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

photo_2002-01-01_00-07-20

 

با هدف تعامل، تبادل نظر و هم افزایی به منظور طراحی و تدوین برنامه های به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حوزه شعر و ادبیات، عصر پنج شنبه مورخ ۲۶ بهمن ماه اعضای کارگروه بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی انجمن قلم ایران با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار کردند.

این دیدار با حضور خانم راضیه تجار و آقایان جمال شورجه، رضا اسماعیلی، محمد علی مرادیان، قدرت الله صلح میرزایی، علی الله سلیمی، مهدی محمدی (دبیر ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) برگزار گردید.

در آغاز جلسه رضا اسماعیلی به عنوان دبیر کارگروه تخصصی چهل سالگی انقلاب اسلامی، ضمن عرض تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر و عرض تسلیت ایام فاطمیه، از دکتر صالحی وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی بابت پذیرش دعوت انجمن قلم ایران تشکر کرد و به ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت های صورت گرفته توسط انجمن قلم ایران در راستای بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی پرداخت.

راضیه تجار(دبیر انجمن قلم ایران) نیز ضمن اعلام آمادگی انجمن قلم ایران برای مشارکت در برنامه های بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب، بر تامین اعتبارات لازم برای تحقق این مهم تاکید و خواهان حمایت های مادی و معنوی وزارت ارشاد جهت عملیاتی شدن این برنامه ها شد.

در ادامه نشست جمال شورجه ضمن تاکید بر نگاه کلان به این موضوع ملی، خواهان تشکیل شورای سیاست گذاری بزرگداشت چهلمین سالگرد انقلاب در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد. شورجه همچنین درخواست کرد که وزیر ارشاد به عنوان متولی اصلی برنامه های بزرگداشت، به طرح این مسئله در هیئت دولت بپردازد. برگزاری هفته فرهنگی ایران توسط رایزنی های فرهنگی و اعزام سفیران فرهنگی به سایر کشورها از دیگر پیشنهادهای ایشان بود.

قدرت الله صلح میرزایی از دیگر اعضای کارگروه ضمن تاکید بر برنامه ریزی شایسته برای آشنایی نسل جوان با دستاوردهای انقلاب اسلامی، لازمه تحقق برنامه های پیش بینی شده را تامین بودجه و اعتبارات مناسب دانست و بر تشکیل دبیرخانه دائمی و شورای سیاست گذاری بزرگداشت چهل سالگی انقلاب تاکید کرد.

علی الله سلیمی نیز طی سخنانی کوتاه به ارائه دیدگاه های خویش در خصوص بزرگداشت انقلاب اسلامی پرداخت و به شناسایی و بازنشر کتاب های فاخر با موضوع انقلاب اسلامی و برگزاری نشست های «کتابخوان» برای معرفی آنها به نسل امروزتاکید کرد.

محمد علی مرادیان به عنوان نماینده «مجمع ناشران انقلاب اسلامی» نیز به ارائه گزارشی اجمالی از فعالیت های صورت گرفته در راستای بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی توسط این مجمع پرداخت و خواستار حمایت وزارت ارشاد در بازنشر این آثار شد.

بعد از استماع نظرات و پیشنهادات اعضای کارگروه، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تشکر از انجمن قلم ایران در اقدام برای تشکیل کارگروه تخصصی بزرگداشت چهل سالگی انقلاب، و با تاکید بر این نکته که برگزاری شایسته و باشکوه جشن های بزرگداشت چهل سالگی انقلاب بهترین راهکار مقابله با تهدیدات و توطئه های خارجی است، پرداختن به این موضوع ملی را از اولویت های کاری وزارت ارشاد دانست و بر موارد زیر تاکید کرد:
۱ – تلاش بر مردمی برگزار کردن جشن های بزرگداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی با مشارکت تشکل ها و نهادهای فرهنگی مردم نهاد.
۲ – تزریق امید و نشاط به پیکره جامعه و تلاش در جذب مشارکت همه اقشار جامعه برای بزرگداشت انقلاب اسلامی.
۳ – نیازسنجی علمی برای طراحی و برنامه ریزی شایسته و متناسب با خواست همه اقشار جامعه، بخصوص نوجوانان و جوانان.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان بر تعامل بیش تر با تشکل های مردم نهاد و تلاش در جهت مردمی برگزار کردن جشن های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی تاکید کرد.

 

 

 

فراخوان بیست و دومین دورۀ جشنواره قلم زرین

۲ اسفند ۱۴۰۲
  فراخوان بیست و دومین دوره جشنواره قلم زرین انجمن قلم ایران خرسند است آغاز به کار بیست و دومین دوره جشنواره قلم زرین...

دبیر جشنواره “قلم زرین” معرفی شد

۹ بهمن ۱۴۰۲
  دبیر بیست و دومین دورۀ جشنواره قلم زرین معرفی شد. با تصویب هیأت مدیره انجمن قلم ایران ، «جواد کامور بخشایش» دبیر بیست...

بیانیه انجمن قلم ایران در محکومیت حادثه تروریستی کرمان

۱۷ دی ۱۴۰۲
————– 🔻 بیانیه انجمن قلم ایران در محکومیت حادثه تروریستی کرمان ————- به نام منتقم خون شهیدان «جنایتکاران سنگدل از هم اکنون آماج قطعی...

فراخوان سومین جشنواره ادبی فلسطین

۸ آذر ۱۴۰۲
  بسم الله الرحمن الرحیم —————- فراخوان سومین جشنواره ادبی فلسطین —————- مقام معظم رهبری: ما یقین داریم با ادامۀ مبارزات مردم مسلمان فلسطین...

بیانیه انجمن قلم ایران در حمایت از عملیات «طوفان الاقصی»

۱۷ مهر ۱۴۰۲
  بسم الله قاصم الجبارین «ما یقین داریم با ادامه‌ی مبارزات مردم مسلمان فلسطین و حمایت جهان اسلام، فلسطین به فضل الهی آزاد می‌شود...

جلسه مجمع عمومی سالیانه ۱۴۰۲

۱۳ مهر ۱۴۰۲
باسلام؛ به اطلاع می‌رساند: مجمع عمومی عادی(سالیانه) انجمن قلم ایران روز یکشنبه مورخ  ۲۳/۰۷/۱۴۰۲  از ساعت ۱۵ الی ۱۷ در محل سالن انجمن قلم...

اسامی برگزیدگان بیست و یکمین جایزه قلم زرین معرفی شدند

۲۰ تیر ۱۴۰۲
  اسامی برگزیدگان و شایسته تقدیر بیست و یکمین جایزه قلم زرین معرفی شدند: بخش نقد و پژوهش ادبی: شایسته تقدیر: گونه شناسی نثر...

بیانیه دبیر بیست یکمین جشنواره قلم زرین

۲۰ تیر ۱۴۰۲
  «به نام خداوند لوح و قلم» ن و القلم و مایسطرون سوگند به قلم و آنچه می‌نویسند سوره مبارک قلم آیه نخست بیانیه...